Pierwsza lekcja kursu hatha jogi dla początkujących.

Kurs jest przeznaczony dla osób, które nie ćwiczyły jogi oraz osób z krótszą praktyką.
Zajęcia są krótsze niż te w szkole. Trwają 34 minuty.

Co to jest joga?

Joga wywodzi się z Indii, gdzie jest praktykowana w różnych odmianach od ponad 4000 lat. 

Termin joga ma wiele znaczeń, ale dwa spośród nich oddają najpełniej istotę tego systemu: 1) ujarzmienie i 2) zjednoczenie.

  1. Ujarzmienie własnego ciała, zmysłów, zachcianek, popędów, nie chodzi tu jednak o wyparcie lub stłamszenie, ale o zapanowanie nad nimi tak, aby nam służyły oraz pomagały w rozwoju fizycznym, psychicznym i duchowym.
  2. Drugie znaczenie terminu joga to zjednoczenie – tego co fizyczne, psychiczne i duchowe, zsynchronizowanie na najwyższym możliwym poziomie. Takie poddanie, aby mogło przejawić się to, co w nas najlepsze.
Kurs jogi dla początkujących – Lekcja 1

Wykonywane pozycje asany jogi:

  1. Góra – tadasana
  2. Drzewo – vrksasana
  3. Trójkąt – utthita trikonasana
  4. Pies z głową do dołu – adho mukha śvanasana
  5. Półksiężyc – ardha ćandrasana
  6. Pozycja intensywnego rozciągania – uttanasana
  7. Wyciągnięty kąt – utthita parsvakonasana
  8. Pozycja intensywnego rozciągania boczna – parsvottanasana
  9. Prasaritta padottanasana
  10. Piorun – vadżrasana
    1. urdhva hastasana
    2. parvatasana
  11. Most – setu bandha sarvangasana
  12. Siad skrzyżny skłon do przodu – joga mudrasana swastikasana
  13. Nieboszczyk śavasana